Internet marketingga qanday ta’sir qildi

Annotatsiya: Mazkur maqolada hozirgi jadallik bilan rivojlanayotgan zamonning fan salohiyatiga ya’ni marketingga qanday ta’sir qilgani haqida qisqacha to’xtalib o’tilgan . O’ylaymanki , bu maqolani o’qib chiqish bilan zamon bilan hamnafas bo’lgan holda marketing tizimini yuritish nechog’lik muhim ekanligini bilib olasiz.

Kalit so’zlar: marketing , talab, taklif ,SEO, kompaniya.

Biz “Marketing” atamasini doimo eshitamiz lekin kamdan-kam hollarda u tushuntiriladi yoki batafsil bayon qilinadi. Marketing mijozlarning ehtiyojlarini qondirish maqsadida mahsulotlarni yaratish, yetkazish va yetkazib berish jarayoni ekanligi sababli marketing falsafasining maqsadi bu ehtiyojlarni, shuningdek, talab va talablarni aniqlash va bajarishdir. Yigirma birinchi asrga kelib internet marketingni tubdan o’zgartirdi. Bu xaridorlarga ko’plab sotuvchilarga tashrif buyurmasdan, qiziqqan mahsulotlarni o’rganish imkoniyatini berdi.Endi do’stlaringiz bilan suhbatlashish yoki haftalik do’konni to’ldirish uchun uyingizni tark etishingiz shart emas. Buning o’rniga siz noutbuk yoki planshetingizga kirib, buyurtmangizni divaningiz qulayligidan olishingiz mumkin.Shunday qilib, Internet mahsulot va xizmatlarni sotish usulimizni tubdan o’zgartirdi.Oflayn marketing, varaqalar va og’izdan tashqari; Endi eng yaxshi kompaniyalar o’zlarining bo’lajak auditoriyalarini sotish hajmini oshirishda muvaffaqiyat qozonishlarini ta’minlash uchun Internetga juda ishonishadi. Bu rivojlanayotgan ijtimoiy tarmoqlardan (masalan, My Space, Facebook va boshqalar) boshqalarga ta’sir o’tkazish uchun foydalanadigan boshqa iste’molchilar tomonidan og’zaki so’zlarning ta’sirini kuchaytirdi. Internet bugungi kunda marketingga qanday ta’sir qiladi va hali ham platformaga kirib ulgurmagan sotuvchilar kelajakda qanday kurash olib borishadi?

Har qanday kompaniya qaysi bozorlar va mijozlar segmentlariga xizmat ko’rsatishi va ularning ehtiyojlarini, istaklari, tasavvurlari va afzalliklarini qanday tushunishni hal qilishi kerak, shunda kompaniya raqobatchilaridan ustun turadi. Shubhasiz, bu eng yaxshi bozorlar va xaridorlarni tanlash va ularning ongli ehtiyojlari va ongsiz fikrlari va his-tuyg’ularini to’liq anglash bo’yicha yuqori malakalarni talab qiladi. Iqtisodiy tahlil va psixologik tahlil qilish ko’nikmalari marketologlar uchun juda zarur bo’lgan qobiliyatlar.

Internet dastlab veb-saytlar tarmog’i edi. Bu sahifalarga o’xshar edi. Odamlar xarid qilishdan oldin mahsulot (xizmatlarni) qidirish uchun foydalanganlar. Google qidiruvi yangi sahifalarga aylandi. Marketologlar bundan foydalanib, veb-saytlarni yaratib, SEO (qidiruv tizimini optimallashtirish) yordamida unga trafikni jalb qilishdi. Aloqa Google qidiruv natijalarida paydo bo’lish orqali amalga oshirildi. Ishontirish yaxshi ko’rinadigan veb-saytga ega bo’lish orqali amalga oshirildi. Bu kompaniyalarga o’zlarining aloqa va takliflarini aniqlikdagi guruhlarga va hatto o’ziga xos shaxslarga aniqroq yo’naltirishga imkon berdi va shu bilan yanada dolzarb takliflarni taqdim etdi. Shuning uchun marketing strategiyasini tuzayotgan menejerga maslahatim shuki, yangi ommaviy axborot vositalari, an’anaviy ommaviy axborot vositalaridan tashqari, mijozlar qiziqishini oshirish va rag’batlantirishga yordam beradigan barcha usullarni hisobga olish kerak.
Bugungi kunda texnologiya hamma uchun mavjud va u ham arzonlashmoqda. Har doim yaxshi fikr bo’lsa, xuddi shu sohadagi ko’plab odamlar unga taqlid qilishga harakat qilishadi va bu jarayonda foyda miqdorini pasaytiradi. Buning chorasi bormi?

Ko’pgina kompaniyalar har qanday yangi g’oyani nusxalashlarini kutishimiz mumkin. To’satdan muzlatgichlar, uyali telefonlar va boshqa yangi mahsulotlarni ishlab chiqaradigan bir nechta ishlab chiqaruvchilar paydo bo’ladi. Mahsulotlar xususiyatlari va hatto narxlari jihatidan o’xshash bo’lishi mumkin. Shunga qaramay, kompaniyaning vazifasi – tenglik darajasidan tashqariga chiqadigan tegishli farqlarni ishlab chiqish. Tafovutlarni hisobga olish va mahsulotlarning keng joylashuvi va uning o’ziga xos qiymati bo’yicha aks ettirish kerak. Aqlli kompaniya shunchaki muzlatgichni ishlab chiqarmaydi, balki xaridorlarning aniq qismi uchun jozibali ba’zi xususiyatlar va afzalliklarni ishlab chiqishga harakat qiladi. Mahsulotlar uslubi, chidamliligi, ishonchliligi, narxi, tezligi, xavfsizligi va boshqa xaridorlar g’amxo’rlik qiladigan boshqa jihatlari bo’yicha raqobatlasha oladi. Mijozlar odatda tanlagan narsalarini tanlab olish uchun tanga tashlamaydilar. Ular o’z tanlovlarini oqilona mezonlarga va kamroq ongli fikrlar va his-tuyg’ularga asoslanib amalga oshiradilar.

Bir tugmani bosish orqali ular sizning biznesingizni topa oladilar, brendingiz haqida ko’proq bilib olishadi va sizning xizmatingizga mablag ‘kiritishadi; hammasi o’z uyidagi farovonlikdan.
O’z navbatida, internet-marketing sizga o’zingizning xizmatlaringizni dunyo bo’ylab reklama qilish uchun jismoniy do’konni boshqarish xavfi va xarajatlarisiz imkon yaratadi.
Bundan tashqari, Marketing uchun Internetdan foydalanishning eng yaxshi jihatlaridan biri shundaki, siz deyarli har doim o’zingizning faoliyatingizni kuzatib borishingiz va o’zingizdan «shunday qilib nima?» Deb so’rashingiz mumkin, bu shuni anglatadiki, korxonalar qanday faoliyat yaxshi ishlayotganini, qaysilari yaxshi emasligini osongina aniqlashlari mumkin, bu ularga yordam beradi. Ularning auditoriyasi haqida ko’proq ma’lumot olish va ularga bozorni yaxshiroq qilish.
Internet marketingni, korxonalarni sotish usullarini va odamlarning ulkan narxlarda sotib olish usullarini o’zgartirdi va hanuzgacha davom etmoqda. Muvaffaqiyatli biznes xaridorlarning sotib olish uslubiga mos keladiganlar bo’ladi.

Shunday qilib, sizning biznesingiz onlayn mavjud bo’lmaganda, bugungi kunda Internet-marketingga sarmoya kiritishni tavsiya etaman. Uning yordami bilan siz o’zingizning biznesingizni pul topadigan muvaffaqiyatga aylantira olasiz va yaxshi ishlab chiqilgan veb-saytning samarasini olishingiz mumkin.
Xulosa qilib aytganda, oldin rivojlangan atama “Sifatli mahsulot reklama talab qilmaydi” g’oyasi bilan qolib bozorda tovarni siljitish muammolariga e’tiborsizlik bilan qarash ,hozirgi davr uchun haqiqiy tadbirkorning yurishi hisoblanmaydi. Dunyodagi 70% insonlar o’z comfort zone laridan chiqishni xohlashmaydi shunday ekan siz ham o’z xaridorlaringizni ana shu 70% ichida ham bor ekanligini o’ylagan holda ularning comfort zonelariga mos sotish kanallarini yarating.

Foydalanilgan adabiyotlar ro’yxati:
1. https://referenceforbusiness.com sayti ma’lumotlari.
2. D. Zarrell. “Ilmiy Internet-marketing. Maksimal ta’sir ko’rsatish uchun nima, qaerda va qachon qilish kerak ”
3. Article of “Logic Digital” .

 

Mamatojieva Sarvinoz Dilshodjon qizi
Farg’ona davlat universiteti Iqtisodiyot yo’nalishi talabasi

Civil.uz Yangiliklardan xabardor bo'lib turing.
Dismiss
Allow Notifications